Week 7, Mission beach en Cairns

13 april 2016 - Cairns, Australië

Een nieuwe week en weer genoeg nieuwe mooie ervaringen.

Onze eerste dag in Mission beach had ik alvast aan mijn vorige blogje geplakt, de jungle dag. Eerlijk gezegd was dit ook onze leukste dag in Mission beach. Het is een heel mooi rustig plekje aan de east cost waar we van aan het genieten waren. Maar het vervoer was hier wel een klein minpuntje. Er rijden namelijk geen bussen, een taxi is onbetaalbaar en een scooter huren was hier geen optie. De volgende dag deden we echter wel een poging om te voet bij een mooi natuurplekje uit te komen. Maar na een paar uur gelopen te hebben in the middle of Nowhere zijn we toch maar terug gekeerd. Dat neemt niet weg dat ik Mission beach zeker niet had willen overslaan. We hebben onze dagen hier heerlijk gevuld met wat strandbezoekjes, het opzoeken van een picknickplekje in het gras en natuurlijk onze ervaring in het mooie rainforest gebied.
Onze weg vervolgde zich een paar dagen later naar alweer onze laatste noordelijke stop in Australië. We waren na een paar kleine uurtjes in de bus aangekomen in Cairns. Een grote levendige stad met behalve dat ook weer geen gebrek aan de verborgen natuurplekjes.
En de dag na aankomst stond dat gene op de planning waar we stiekem al heel lang naar uitkeken, dat gene wat je als je langs de east cost reist niet mag overslaan: het great barrier reef!!
De wekker op 6 uur en 8 uur kwam beweging in de boot die ons hier heen zou brengen. Een enthousiast team en een volle boot bracht de sweer er goed in. Heel lang kon ik helaas niet genieten van de voorpret want een schommelende boottocht van ruim 2 uur zorgde er voor dat mijn buik zich een paar keer omdraaide. En ik was niet de enige dus de geluiden op de boot klonken niet als muziek in de oren wat je je misschien wel voor kan stellen. Maar toen was het eindelijk zo ver. Een charmant kwallenpak aan die heel ons lichaam behalve een stukje mond bedekte, snorkels klaar, flippers klaar en we konden het water in. En wauww dat maakte het boottochtje weer meer dan goed. Duiken was niet nodig maar deed je dit wel dan had je een perfecte close up van alles onder je. Wat een kleuren en de gekste koraalvormen. En als kers op de taart werd dit paradijsje onder water aangevuld met de meest gekleurde vissen en zeesterren. Een GoPro in mijn hand maar het echte beeld is nog 100x zo mooi. Weer een onvergetelijk ervaring die we weer kunnen doorstrepen.
Met een overvolle gopro en nog steeds een dikke glimlach op ons gezicht hebben we de dag erna gevuld met het zo min mogelijk gebruiken van onze spieren. Als een stelletje oma's zaten we erbij maar die dagen mogen er ook zijn.
Een gezellige bbq bij ons hostel maakte onze avond dan wel weer levendig. De WiFi werd uitgezet wat voor sommige mensen bijna het einde van de wereld in hield. Voor ons hield dit in: een avond vol leuke gesprekken, reistips, spelletjes en omdat het vlees hier nogal duur is smaakte dat na een paar vegetarische weken ook zeker niet verkeerd.
En het tegendeel werd de dag erna bewezen dat Cairns zeker niet alleen een grote drukke stad is. Een paar straten verderop hing nogal een apart luchtje. En terwijl Renate een bord probeerde te lezen had ik het al gezien....Drie op elkaar volgende mega bomen waren niet gevuld met grote bruinen bladeren maar hingen vol met 100den vleermuizen. Niks is gek hier in Australië. We vervolgde onze wandeling en zo kwamen we na een klein uurtje lopen uit bij weer een botanic garden. Een groot natuur gebied gevuld met omgevallen bomen, gekke vogels, watertjes, vlinders en een grasstuk om in het zonnetje even te genieten van onze omgeving.
We maken zo nog wat pasta want een bevroren pizza is zonder oven niet echt een aanrader. En dan zitten na vandaag onze dagen in Cairns er ook alweer op. Morgen hebben we een binnenlandse vlucht naar het zuidpuntje van Australië: Melbourne. Hier staat de great ocean road met onder andere de 12 apostelen op de planning. Weer iets om naar uit te kijken. En natuurlijk volgt daarna nog ons nieuw zeeland avontuur en de dagen in Hong Kong. Jeetje wat hebben we het slecht.

Dag trouwe lezers ik plaats nog wat foto's en dan schrijf ik weer een nieuw blogje over een week!

1. Germienke & André:
    19 april 2016
    Hallo meiden,

Wat geniet ik nog steeds van jullie verhalen en werkelijk prachtige foto's! Dit is een reis om nooit meer te vergeten. Ik krijg steeds meer zin om toch ook nog een keertje in mijn leven die kant op te gaan. En zo te lezen en te zien hebben jullie het samen ook steeds goed.
    Nog heel veel plezier met de rest van jullie reis. Die 12 apostelen beloven ook wat zeg.

Germienke