Week 11, Queenstown en Auckland

9 mei 2016

Een iets vervroegd blogje dit keer om onze laatste week Nieuw Zeeland op te kunnen schrijven en nog een laatste blogje te bewaren voor Hong Kong.
Inmiddels hadden we ons dus gesetteld in Queenstown. Een wat rustiger hostel dan gedacht maar we werden gelijk vrolijk ontvangen door een energiek droppie. We hebben hier 5 nachtjes doorgebracht waarbij kinderliedjes zingen en het doorlopen van alle stoelen en tafels 'because they are so soo big' een standaard ritueel begon te worden.
Na een dagje door de stad met te veel lekkere eettentjes geslenterd te hebben werden de calorieën er de volgende dag weer afgelopen. Met een skiliftje de berg op gegaan waar we aan een wandeling begonnen die onverwachts de zwaarste was tot nu toe. Een benauwd weertje en stijle heuvels zorgden ervoor dat we na 2 uurtjes al klonken alsof we net de marathon gelopen hadden.... Maar wederom werd het beloond. Na een regendansje in mijn poncho kwam de zon samen met een regenboog te voorschijn en was het uitzicht over de bergtopjes weer om te genieten. Op de weg terug nog het gezelschap van wat berggeitjes en zo was ons dagje weer om. Ik moet bekennen dat de dag erna er niet veel beweging in zat en we op ons gemakje hebben genoten van verschillende zitplaatsen in de stad. Na 3 maanden vind ons lichaam het waarschijnlijk even genoeg geweest, maar ach een paar luie dagen mogen er ook zijn.
En het was niet voor lang want de volgende ochtend stonden we om 6 uur al weer klaar om opgehaald te worden voor een vol dagje met de milford sound Tour.
Je moet er wel iets voor over hebben want het is een ritje van 5 uur voor je bij het echte milford sound natuurgebied bent. Maar het ritje zelf was ook zeker niet slecht. Een enthousiaste buschauffeur die met gemak 5 uur kon blijven praatten en een groep Aziaten die de hele dag door hun tablet heen hebben bekeken waardoor er één de dichte glazen deur dan ook niet zag aankomen maakte het een interessant ritje. Toch jammer dat ze alles door een schermpje zagen want het echte beeld was nog stukke mooier. Aangekomen bij het uiteindelijke pareltje van de dag zijn we op een boot tussen de mega bergen heen gevaren waar een paar watervallen van de gletsjers en zeehondjes op de rotsen het plaatje compleet maakten. Zo veel gezien maar het verveeld voorlopig nog steeds niet.
Onze tijd in Nieuw-Zeeland sloten we af met nog anderhalve dag in Auckland. Na een binnenlandse vlucht van 2 uurtjes kwamen we rond etenstijd aan in ons hostel.
Na een bord pittig eten wat ons hoofd deed gloeien was het plan een afkoelend ijsje in de stad. Dat was het plan... Maar een super groot gebouw wat een bioscoop bleek te zijn klonk echter ook niet verkeerd. Een jeugdsentiment in een nieuw jasje want deze twee blije kids zaten in een super luxe bioscoop met een bak popcorn klaar voor Jungle Book.
En ook ons laatste dagje in Auckland en tegelijk onze laatste dag in Nieuw Zeeland werd goed afgesloten.
We hebben met een bescheiden zonnetje genoten van het park, een gratis kunstmuseum, een paar hele goede muziekoptredens in een overdekt gebouw langs het water en een glaasje prosecco om toch even te proosten op de geweldige tijd en onze laatste week die in is gegaan.
Over 5 dagen komen we al weer aan in Nederland terwijl ons 4de avontuur nog moet beginnen....
Met een vertraging zitten we nu nog een paar uur te wachten op het vliegveld maar enthousiast naar de bestemming. Hong Kong. Weer iets totaal anders, een grote stad met een totaal andere cultuur. We hebben heel veel leuke dingen op de planning staan waaronder op dinsdagavond the symphony of the lights!

1. Germienke & André:
    10 mei 2016
    Ik vind jullie onwijs stoer!