Week 6, Noosa, Aurlie beach en een dagje van Mission beach

7 april 2016 - Mission Beach, Australië

We zijn weer een week verder en ik heb genoeg om weer een blogje mee te vullen.
De vorige plekjes waren zeker niet verkeerd maar na veel hoge gebouwen in de stad lied onze volgende bestemming ons weer even de prachtige natuur van Australië zien. We waren namelijk gearriveerd in het mooie Noosa.
Een heel leuk hostel waar we enthousiast werden ontvangen. Een ontvangst in onze kamer met een grote kakkerlak op mijn bed was iets minder maar dat hoort nou eenmaal bij Australië. De eerste dag zijn we na een bezoekje aan het strand gelijk een nationaal park gebied ingelopen. Zo kwamen we buiten 2 dikke slangen onderweg allerlei vlinders en vogeltjes tegen. En waren we omringd door groene natuur waar we toch ook wel heel erg van kunnen genieten. Om onze grote wandeling compleet te maken konden we toch nog een koala hoog in een boom spotten waar we stiekem al heel erg op gehoopt hadden. Hij was klein slaperig en zat te hoog voor een foto maar ons sprookje was weer compleet. Een dagje strand blijft ook heerlijk maar nog een dag stilzitten was voor ons geen optie dus werden de dag erna de metertjes weer gemaakt. Het plan was om naar een mooi meer te lopen... Maar dit plan verliep iets anders. Na een aantal uurtjes lopen moesten we ons er toch echt aan overgeven dat we geen idee hadden waar we heen moesten lopen. Een bospad gevolgd die na een tijdje ook dood liep maar die ons wel een mooi uitzicht gaf over het meer, niet het originele plan maar we waren weer tevreden. Noosa is een heel mooi rustig plekje waar midden op het fietspad picknicken dan ook voor niemand een probleem is. Mooie natuur en zeker een plek om nog eens naar terug te keren.
Genoten van Noosa maar we vervolgde onze reis een paar dagen later alweer naar Airlie beach.
Deze reis koste ons I.p.v. 2 uurtjes in de bus helaas 17 uur in de bus maar ik kan hem doorstrepen want we hebben een aantal wilde kangoeroes kunnen spotten. Een lange reis maar dan heb je ook wat want Airline beach zorgden ook weer voor genoeg mooie avontuurtjes.
Cedar creek falls was er één van.
Dit is een van de hidden places van Airlie beach en als je geen auto hebt blijft die voor velen ook verborgen want makkelijk kwamen we er niet...Maar na de dichtstbijzijnde bushalte was het nog 2 en een half uur lopen en dat hadden we er wel voor over. Naja na een halfuur werd ons een lift aangeboden met de auto waar we eerlijk gezegd niet heel lang over na hoefden te denken. Cedar creek falls is een prachtig afgelegen natuur stukje met rotsen, zoet water om in te zwemmen en een waterval die ondanks beperkt water voor ons al een pareltje was. Een plek om uren te blijven maar een wandeling in het donker was geen goed idee. Naja ook terug konden we achter in een overvolle Truk klimmen en hier op de tassen naast de honden plaats nemen. De bus naar ons hostel toe bleek voorlopig niet te komen maar we hadden nu al zo veel geluk waarom niet een duimpje omhoog en ja nog geen minuut later zaten we weer in een auto die ons voor de deur afzette. Weer een leuke ervaring rijker die voor een dikke lach op ons gezicht zorgt. Na een avond met onze kamergenoten uit Canada, Denemarken en Frankrijk de lachspieren weer goed getraind te hebben met de gekste spellen sloten we onze tijd in Airlie beach al weer af.  Airlie beach is een prachtig plekje en zeker een aanrader om te bezoeken, genoeg te zien al moet ik zeggen een autorijbewijs komt hier wel erg van pas.
En na 8uur in de bus met een tussenstop in Townsville die we na 2 uur rondlopen ook weer kunnen afstrepen zitten we inmiddels al weer in Mission beach. Waar we onze eerste dag hebben ingevuld met een hele toffe wandeling door de Rainforest (voor ons de jungle). Meerdere spinnen tegengekomen die letterlijk zo groot als mijn hand zijn en niet heel hoog in mijn verlanglijstje stonden. Maar daartegenover waren de enige geluiden die we hoorden de geluiden van de mooiste en tegelijk gekste vogels. Met een gevoelstemperatuur van 50graden was het best een zware wandeling. Maar een uitzicht waar je weer u tegen zegt, puur natuur omringd door bomen, fel blauwe vlinders, wat wegglippende salamanders en één vlinder groter dan mij hand. Dat komt dan weer wel hoog aan mijn lijstje te staan.
Kortom we blijven maar genieten.
We liggen dicht bij het Great Barrier reef dus snorkelen staat nog op de planning! Cairns en Melbourne zullen onze volgende bestemmingen in Australië zijn.
De tijd lijkt voorbij te vliegen maar we kunnen zeker zeggen dat we eruit halen wat erin zit. Ik geniet van elke dag. En aan de andere kant zitten we pas op de helft van onze 3 maanden en voelt het nog steeds onwerkelijk hoeveel dingen we al hebben gezien in de tijd dat we onderweg zijn.

Ps: Ik denk dat de foto's later volgen want de wifi is hier niet heel goed.