Week 5, Surfers paradise en Brisbane

29 maart 2016 - Brisbane, Australië

Al weer een weekje verder maar gelukkig wel weer een week waar genoeg over te vertellen is. Onze route ging namelijk na een top tijd in Byron Bay al weer verder, met als bestemming Surfers Paradise.
Het zijn maar 2 uurtjes in de bus maar je zit al weer op een heel ander plekje wat onze route langs de east cost wel heel leuk maakt. Na de eerste dag al een paar uurtjes van Surfers Paradise gezien te hebben waren er een paar conclusies die we konden trekken: 1. Het is een heel toeristisch stadje met een mengelmoes van alles. Er zijn allerlei verschillende restaurantjes, attracties, hoge gebouwen, druk centrum en tegelijkertijd weer een aanliggend strand een paar straten verderop. 2. Leuke naam maar verbazingwekkend genoeg is Surfers Paradise de eerste plek waar er in de zee op een paar na eigenlijk Geen surfers te vinden zijn....
Maar een paar leuke eerste uurtjes.
Vroeger was ik nou niet bepaald een kind die stond te popelen om gezellig te gaan wandelen met de volwassenen... Hier op reis is wandelen echter een grote hobby aan het worden. Onze 2de dag in surfers paradise de tram gepakt naar de laatste halte en vanaf hier onze weg terug te voet begonnen. Leuke parkjes, drukke straatjes en een picknick op het strand. Net als bij silence day hadden we weer niet helemaal meegekregen dat op goede vrijdag ook hier de winkels dicht zijn...Maar buiten dat was het juist een hele levendige dag. Het weekend van de 'street artists' was namelijk begonnen. Acts waarbij een mes soepeltjes door de keel naar beneden gleed, jongleren met kettingzagen boven op een eenwieler en gewoon lekker voor de lachspieren wat cabaretiers maakte ons dagje tot in de avonduren weer compleet.            De dag erna ging de wekker lekker vroeg rond 06:15 af voor een geplande kayak en snorkeltour. Helaas zorgden de vele bootjes ervoor dat we tijdens het kajakken geen dolfijnen hebben gespot maar voorderest was het heerlijk. Onze 1-2 pedel ging niet altijd gelijk en dan ga je niet heel hard vooruit maar verder was onze teamwork niet slecht. Aangelegd bij een eilandje waar we tijdens het snorkelen werden omringd door behoorlijk veel nieuwsgierige visjes. Ook vertelde onze gids dat het eiland voor 2 maanden was ingenomen voor de opnames van pirates of the carabien. Toch weer leuk om te kunnen afvinken dat we daar ook liepen. Weer gelachen en genoten en onze tijd in surfers paradise met nog een leuk avondje uit al weer afgesloten.                                                                       Brisbane was onze volgende stop.
En ook dit is een stad die heel gemixt is. Van hoge gebouwen naar oude huisjes met bloemenbakken eraan. Of gewoon een oud kasteeltje gebouwd tussen alle hoge flats, hier kan het allemaal. Gelukkig zijn wij niet zo kieskeurig en waren we met een gratis zakje pasta en een pot rode saus voor een avond wel tevreden. In elk hostel in Australië heb je wel een keuken om te koken en buiten dat koken wel leuk is scheelt dat ons ook veel geld. Alles is hier best duur helemaal vergeleken met Indonesië natuurlijk waar we miljonairs waren maar het is het allemaal zo waard dat we gelukkig niet veel over het geld inzitten. Werken kunnen we ons hele leven nog. De volgende dag hebben we wederom heeeel veeeel meters gemaakt. Langs het water gelopen en met een regenbui die ons van boom naar boom liet rennen kwamen we uiteindelijk uit bij het 'south bank' park. Een heel groot mooi park met vele bloemen, vogels, een tempeltje en een zelf aangelegd strand/zwembad waar alle ouders hun kinderen gerust bij de lifequards achter konden laten. Na een stop op een groot grasveld in het zonnetje zijn we over de vele bruggen gewandeld langs hoge rotswanden. Met hele families langs de weg van 'kleine leguanen' daar moet ik het helaas op houden want we zijn er nog steeds niet achter hoe ze nou heten.... Een vol dagje gevuld met weer geen slechte wandeltocht dus.
Ons 3de en ook weer laatste dagje in Brisbane zijn we naar mt. Cout-tha look out punt gegaan. Hier valt eigenlijk niet veel meer over te zeggen dan dat het uitzicht over de stad weer onder de categorie 'very pretty' geplaatst kan worden. En een zonnetje een ijsje en een bankje voor het uitzicht maakte het dan ook erg aantrekkelijk om hier een paar uur te blijven hangen.
In de supermarkt lekker Nederlands aardappelen, boontjes, kipnuggets en appelmoes gekocht voor het avondeten. Alleen heeft het potje appelmoes de weg naar het hostel helaas niet weten te overleven.
Maar verder gaat alles hier goed.
Australië bevalt zeer goed en met nog een paar east coast plekjes en Melbourne met de great ocean road in het vooruitzicht zal het zeker zo blijven!

Onze volgende stop vanaf morgen is Noosa wat qua natuur weer heel mooi schijnt te zijn.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Germienke & André:
    29 maart 2016
    Hee meiden, jullie maken echt mooie foto's! En jullie zien er super relaxed uit. Ga zo door.