Week4, Australië: Sydney en Byron bay

23 maart 2016 - Byron Bay, Australië

Na een vlucht van 6 uur waarin ik 5 uur de juiste slaappositie probeerde te vinden landen we in Sydney. Een mega grote welvarende stad. Dat we in Australië stonden kosten ons weer een paar daagjes om het te beseffen maar het was in ieder geval gelijk op het vliegveld al duidelijk dat dit geen Indonesië meer was.
Aangezien er genoeg hostels zijn en het elke keer makkelijk ging was het plan nu zonder boeking een hostel te zoeken.... Dat was niet een heel strak plan. Maar na nogal wat metertjes met de backpack heb je ook wat. De 7de poging zorgden voor een leuk hostel aan kings cross vlak bij het centrum van Sydney. En na hier en daar nog wat 'pech' maakte een toeristisch bezoekje aan het beroemde Operah house en de harbour brug alles wel weer goed.
Het is wel weer even wennen. We zijn geen vreemde lange blanke meiden meer waarmee iedereen wel een fotootje wil maken. En van 2€ in Indonesië heerlijk uit eten is het hier zoeken naar wat pasta en groente in de supermarkt (wat voor de rest ook helemaal niet verkeerd is).
Om even bij te komen van onze 'zware reis' zijn we de 2de dag lekker naar het bondi beach strand geweest. Waar de meesleurende golven weer voor onze dagelijkse slappe lach zorgden. De drukke stad is hier zowel savonds als overdags heel mooi maar om even de natuur van Australië te proeven zijn we de dag erna met een gids naar de blue mountains gegaan. Vergeleken bij de merapi vulkaan was deze 2 uur lopen appeltje eitje maar het uitzicht was het ook nu meer dan waard. Hier en daar een watervalletje onderweg en als uitzicht een grote groene vlakte van bomen en rotsen die we weer kunnen afstrepen. Om onze een beetje chaotische maar zeker leuke tijd in de stad Sydney af te sluiten hebben we als een stel blije kids het koala park bezocht. Al waren er meer andere dieren dan koala's maar die naam zal waarschijnlijk de meeste mensen aantrekken. Natuurlijk waren het niet de wilde kangoeroes die we hopelijk nog op de weg tegen komen toch was het eten geven en gezelschap houden van deze dieren niet verkeerd. En na een paar fotootjes met onze 21uur per dag slapende koala vriend konden we weer tevreden door.
Ons plan is zoveel mogelijk mee te pakken van de east cost van Australië. Via de greyhound bus waar we uit en in kunnen stappen waarneer we willen was onze eerstvolgende bestemming: Byron bay. Een bustocht van zo'n 12 uur die best comfortabel was al heb ik mijn juiste charmante positie nog steeds niet kunnen vinden.
En ook Byron bay laat ons weer volop genieten. Een dagje strand bij aankomst en ook dit strand (sorry voor de koude Nederlandse lezers) was ook weer prachtig. Heldere blauwe zee, surfers een koude pannenkoek en een muziekje dat was kort gezegd ons eerste dagje Byron bay.
Een hostel waar je je ook savonds niet hoeft te vervelen door de gezellige backpackers en een karaoke avondje. De tweede dag zijn we samen door een mooi stuk natuur naar boven gelopen naar de vuurtoren. Wat tegelijkertijd ook het meest oostelijke puntje van Australië is dus die konden we ook weer afstrepen, check. De uitzichten vervelen niet, we zijn er vaak stil van en dat zegt veel bij ons. En een privé stukje strand tussen de rotsen met een zangmomentje liggend op een kleedje was ook niet  slecht.
Australië bevalt tot nu toe dus ook erg goed en Byron bay komt samen met Gili T op het lijstje van mogelijke pensioen plekjes voor later. Een dingetje van Australië wat er zeker bij hoort maar waar ik nog niet heel heftig in ben zijn de kakkerlakken,kleine versies van leguanen in de tuin en de dikke spinnen boven je hoofd (die gelukkig tot nu toe nog meevallen)
Bob Marley was vooral in Indonesië de grote held maar ook hier zit het motto 'don't worry be happy' er goed in, maar zo moeilijk is dat ook niet als je hier om je heen kijkt.
Nog 2 daagjes te gaan in Byron bay en onze volgende stop zal dan Surfers paradise zijn!

Ps: ik vind het super leuk om de reacties op mijn blog te lezen, ben er alleen nog niet helemaal achter hoe ik daar dan weer op reageer.

1. Janneke:
    23 maart 2016
    Jullie gaan van cultuurshock naar cultuurshock, maar ja dat heb je met vliegen, dat gaat snel. Byron Bay zei me niks, maar ik heb even het een en ander opgezocht en ik begrijp dat je daar lyrisch over bent. Geweldig wat jullie allemaal kunnen zien en beleven aan de andere kant van de wereld. Bofkonten!! Nou ja, ook hard voor gewerkt, dat weet ik.
    Geniet nog verder en ik vind het heel leuk om je verhalen te lezen.
    Hartelijke groeten,
    Janneke
  2. LowLow:
    24 maart 2016
    I Love dissssssssss
  3. Marianne:
    28 maart 2016
    Geweldig om jullie belevenissen te lezen. Wat maken jullie veel mee, je zou er jaloers van worden....
    Geniet ervan meiden, maar dat hoef ik eigenlijk niet te zeggen, want dat gebeurt volop. Lieve groet, Marianne